top of page

Cadillac Weekend Voerstreek

Vrijdag 15 september 2023 was het eindelijk zover, het begin van het weekend Voerstreek met onze Cadillacs is begonnen. Dit weekend is georganiseerd door Linda & Fons de Schepper.

Heel de week heb ik naar het weerbericht gekeken wat weer het ging worden. De weken daarvoor was het prachtig weer met veel zon, maar de week voor het weekend was het wat kwakkel weer. De Cadillac die ik zou meenemen voor het weekend Voerstreek hing grotendeels af van het weer. Gelukkig waren de weergoden ons goed gezind en scheen de zon voluit op de momenten dat wij die nodig hadden en heb ik onze Cadillac Eldorado Convertibel ingeschakeld voor dit weekend.

Wij zijn vertrokken uit Hulshout rond 15.15 uur en hebben dan in Geel punt Lisette en André mee op sleeptouw genomen met hun Cadillac en zijn om 15.45 uur richting S’ Gravenvoeren vertrokken. Wij hebben zoveel mogelijk binnendoor gereden om wat meer te kunnen genieten van het weer, maar af en toe was Google Maps beetje eigenwijs waardoor ik weer helemaal in de war was met mijn oriëntatie (de leeftijd zeker). Uiteindelijk werden de bestuursleden beetje zenuwachtig, die waren al op bestemming met al enkele Cadillac families en hebben telefonisch contact genomen om te informeren hoe ver wij waren.

Om 17.55 uur zijn wij toegekomen op bestemming te S’ Gravenvoeren bij het hotel Blancthys, uiteindelijk waren we nog niet de laatste Cadillac families. Er waren nog een aantal Cadillacs families achterwege die van Nederland kwamen, die ook in groep richting S’ Gravenvoeren reden maar helaas was er één voertuig bij die een klapband kreeg vandaar. Eenmaal als alle ingeschreven Cadillac families voor dit weekend er waren, hebben wij op kosten van de club een verwelkom drank gehad , de ene met bubbeltjes en de andere zonder bubbeltjes. Dank U club!!! Het heeft gesmaakt.

Na het verwelkom drankje zijn we gelijk aan tafel gegaan om van een lekker menu te genieten. Eenmaal wij voldaan waren van het eten en drankje achteraf is druppelsgewijs iedereen richting hotelkamer gegaan voor een welverdiende nachtrust om vrijdag 15 september af te sluiten.

Zaterdag 16 september,

Na een welverdiende maar weeral een warme nachtrust, zijn alle Cadillac families op tijd opgestaan om te gaan ontbijten.

Tussen 8 uur en 8.30 uur kwamen de Cadillac families druppelsgewijs de ontbijt ruimte binnen, de inrichters van dit weekend Linda & Fons wilden zeker om 10 uur vertrekken voor de rondrit van ongeveer 55 km.. Na het ontbijt werden de Cadillacs in gereedheid gebracht, en bij sommige Cadillacs werd het dak opengelegd omdat het weer een zonnige stralende dag werd.. Om 10 uur vertrokken aan de rondrit met 11 Cadillacs, het vertrek was al voor de omliggende hotels en hotelgasten een leuk spektabel om de Cadillacs te zien vertrekken, daar het vertrek maar stapvoets verliep in deze kleine straatjes.

De rondrit verliep weeral probleemloos, door rustige wegen, mooi uitzicht en soms had je een verzicht. We waren onderweg richting Henri Chapelle een Amerikaans militaire begraafplaats van gesneuvelde soldaten uit de 2° Wereldoorlog. Ondertussen waren de Cadillac families volop aan het genieten van de rondrit, en zie je ineens een grenspaal staan, dan kom je tot besef dat Voeren kort tegen Nederland ligt. Voor dat we het wisten waren we aan de begraafplaats Henri Chapelle, dit blijft indrukwekkend en ongezien hoeveel soldaten gesneuveld zijn voor onze vrijheid. Hier hebben wij een 30 min. halt gehouden, om toch weer even stil te staan aan wat geweest is.

Voor dat wij in Henri Chapelle terug vertrokken is er een groepsfoto gemaakt, dit heeft even geduurd daar er verschillende Cadillac familie leden nog een plasje moesten maken. Na Henri Chapelle zijn we richting de abdij en brouwerij van Val-Dieu gereden, eveneens weer langs mooi wegen. We waren zo aan het genieten dat we geen oog hadden waar dat wij aan het rijden waren. Je volgde gewoon de stoet Cadillacs. Rond 12 uur waren we aangekomen bij de abdij en brouwerij van Val-Dieu, onze Cadillac geparkeerd en hebben de Cadillacs families even een rust pauze om iets te drinken, hapje te eten en plasje te doen, voor dat we de abdij gingen bezoeken.

Om 13.30 uur stond de gids voor het bezoek aan de abdij klaar en zijn wij allen in stilte aan het bezoek begonnen van de abdij dat ongeveer een 30 min. in beslag nam. Daarna hebben wij door de zelfde gids de brouwerij Val-Dieu bezocht en achteraf wat proevertjes gedronken en kaasje gegeten die er bij geserveerd werden, dit viel in de smaak. Ook dit werd aan de deelnemers aangeboden door de Cadillac club. Dank U club !!!

Rond 16 uur zijn we aan het laatste stukje rondrit begonnen, en ditmaal terug richting S’ Gravenvoeren naar het hotel, waar we om 17 uur onze Cadillacs geparkeerd hebben en klaargemaakt hebben voor hun nachtrust. De Cadillac families trokken druppelsgewijs even richting hun hotelkamer om even te bekomen, zich op te frissen van deze geweldige mooie rondrit. Om 18.30 uur werden de Cadillac families verwacht voor het avondeten, dit verliep weeral aangenaam met lekker eten, lachen en lekkere drank uiteraard.

Eenmaal iedereen voldaan was van het eten, maar nog niet van de drank ! had bestuurlid Mijnheer André Bosch een klein kwisje voorbereid. De Cadillac families werden in groepen verdeeld en kregen 21 vragen te beantwoorden. Door deze vragenreeks waren er winnaars, verliezers en extra verliezers en ik Cees zat natuurlijk bij die extra verliezers doemen hé; Maar ik was gelukkig niet alleen, haha. Iedereen kreeg een prijs volgens de rangschikking van de uitslag. Na het kwisje zijn we allen gaan slapen rond 11uur.

Zondag 16 september,

Na weeral een welverdiende en warme nachtrust, zijn de meeste Cadillac families op tijd opgestaan maar iets later dan op zaterdag. En weer kwamen de Cadillac families druppelsgewijs de ontbijt ruimte binnen om op een iets rustiger tempo te ontbijten. Die zondag was het gewoon nog een beetje nagenieten van de afgelopen dagen, beetje babbelen met de tafelgenoten en klaarmaken voor vertrek richting huis.

De Cadillacs werden ook nu klaargemaakt voor vertrek, weeral was het een zonnige dag, dus dakje open bij wie dit mogelijk was. Linda & Fons hadden nog een klein ritje voorzien richting autosnelweg voor degene die dit wilde. Na afscheid genomen te hebben van de Cadillac families vertrokken we de eerste km. weer in stoet, ook zoals zaterdag hadden de omliggende hotels en hotelgasten weer het kijken naar onze Cadillacs.

Dit was een fijn en aangenaam weekend, merci aan de Cadillac families !!